Teknik, Sermaye, Medya

Teknik, Sermaye, Medya

Peter Trawny Çeviri: Süreyya Turhan
ISBN: 978-605-314-158-7
1.Baskı - 2017

Trawny’nin kitabı çok sayıda felsefi kavram sunan, alışılmadık bir terminolojiye sahip dikkat çekici ve bir o kadar da ufuk açıcı bir kitap.

İlk 16 sayfa için tıklayın.

 
10,50 TL
14,00 TL

Kitap Hakkında

Trawny’nin kitabı çok sayıda felsefi kavram sunan, alışılmadık bir terminolojiye sahip dikkat çekici ve bir o kadar da ufuk açıcı bir kitap. Bu çalışmada çağın iletişim araçları, sermaye hareketleri, teknik gelişmeleri sorunsallaştırılıyor. Buna göre, içinde yaşadığımız baş döndürücü gelişmelerden hareketle teknik, sermaye ve medya kavramlarını yeniden değerlendirmek zorundayız. İnsanın kaybettiği özgürlüğünü, hem bedensel hem de ruhsal etkinliklerini yeniden kazanması artık elzem hale gelmiştir. Kaybedilmiş değerleri tekrar kazanmak için de kesinlikle felsefeye ihtiyaç vardır çünkü özgürlüğü düşünebilme, onu yaşayabilme olasılığı ancak felsefenin ve diğer sosyal bilimlerin bahşettiği zihni bir berraklıkla, disiplinler arasındaki sorunsuz bir alışverişle mümkündür.
Trawny’e göre öylesi bir çağdır ki bu, gelecek dahi adeta ipotek altına alınmıştır; neyin ne zaman olacağı önceden belirlenmiş, insana gündelik hayatın rutininden başka bir seçenek bırakılmamıştır. Gerçekliği sadece kabullenmek değil, onu anlamak için de mevcut düşünsel kavramların yeniden tartışılması gerek.
Trawny teknik, sermaye ve medya tarafından durmaksızın yeniden üretilen gerçeklik mefhumuna kışkırtıcı sorular sorarak yaklaşırken, bu cendereden çıkış yollarına da işaret etmeye çalışıyor, ihtiyatla ve sakince...

Künye

Yazar Hakkında

Peter Trawny
Felsefe, müzik bilimleri ve sanat tarihi okuyan Peter Trawny 1964 Almanya doğumludur. Çok sayıda eseri yayımlanan Trawny, Wuppertal Üniversitesi’nde felsefe profesörüdür. Aynı zamanda Martin Heidegger Enstitüsü’nün müdürlüğünü yürütmektedir. Çalışmalarının ana konusu siyaset felsefesi, teknik ve medya felsefesi ve etiktir. Son dönem çalışmaları küreselleşme ve kozmopolitizm üzerine olan Trawny, küreselleşmeyi medya ile ilişkisi temelinde yorumlayıp sorgular.