Popüler Sinema'nın Mitolojisi

Popüler Sinema'nın Mitolojisi

Veysel Atayman, Tuncer Çetinkaya ISBN: 978-605-314-077-1
1.Baskı - 2016

Bu kitap, popüler sinemanın dört türünü kapsıyor... Komedi, Western, Melodram ve Korku. Uzun zamana yayılan araştırmanın, düşünmenin, tartışmanın, birikimin bir ürünü Popüler Sinema’nın Mitolojisi. Sayısız yazılı kaynak ve film eşlik etti bu sürece. Açık ki imgelerden ve göstergelerden kurulu bir dünyanın, hayatın gerçeklikleriyle ilintilerinin çözümlenmesi ve yeniden okunması entelektüel derinliği, analitik kaygıları gerektiriyor. Çok-düzlemli, çok-disiplinli bir yolculuk olduğu kadar, hep eksik kalan, tarihsel zemini de inşa eden bir çaba bu. İnsanın içine aldığı öykülerin, ağırladığı kahramanların kodlarını açığa çıkaran, bozan, hakkını teslim eden soruları işaret ediyor. Eleştirel pencereler sunuyor. Bu çalışma, Frankfurt Okulu Toplum Teorisinin ve Estetiğinin belirlediği alandan hareketle ortaya çıktı. Postmodernin rüzgârına kapılmadan ilerledi. Sinemanın meta özelliği ve özneyle kurduğu ilişkinin niteliği arasındaki gerilime yönelen soldan bir bakış açısı olarak kendini tamamladı...

İlk 16 sayfa için tıklayın.

 
30,00 TL
40,00 TL

Kitap Hakkında

Bu kitap, popüler sinemanın dört türünü kapsıyor... Komedi, Western, Melodram ve Korku. Uzun zamana yayılan araştırmanın, düşünmenin, tartışmanın, birikimin bir ürünü Popüler Sinema’nın Mitolojisi. Sayısız yazılı kaynak ve film eşlik etti bu sürece. Açık ki imgelerden ve göstergelerden kurulu bir dünyanın, hayatın gerçeklikleriyle ilintilerinin çözümlenmesi ve yeniden okunması entelektüel derinliği, analitik kaygıları gerektiriyor. Çok-düzlemli, çok-disiplinli bir yolculuk olduğu kadar, hep eksik kalan, tarihsel zemini de inşa eden bir çaba bu. İnsanın içine aldığı öykülerin, ağırladığı kahramanların kodlarını açığa çıkaran, bozan, hakkını teslim eden soruları işaret ediyor. Eleştirel pencereler sunuyor. Bu çalışma, Frankfurt Okulu Toplum Teorisinin ve Estetiğinin belirlediği alandan hareketle ortaya çıktı. Postmodernin rüzgârına kapılmadan ilerledi. Sinemanın meta özelliği ve özneyle kurduğu ilişkinin niteliği arasındaki gerilime yönelen soldan bir bakış açısı olarak kendini tamamladı.

Künye

Yazarlar Hakkında

Veysel Atayman
1968 yılında İstanbul Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl Hisar Kısa Film Yarışması’nda, “Birisi” adlı çalışmasıyla Özel Ödül’e layık görüldü. 1969 yılından itibaren Sinematek’le bağlantılı çeşitli dergilere çeviriler yapmaya başladı, “Genç Sinema”da sinema yazıları kaleme aldı. 1973’ten başlayarak, aralarında Mülteci Konuşmaları (Brecht; Diyalektik ve Tarihsel Materyalizm), Marksist-Leninist Felsefe Sözlüğü, Monografiler (Sartre, Freud, Brecht), Kant Felsefesine Giriş, Schopenhauer’in de bulunduğu bir dizi eserin çevirilerini gerçekleştirdi, 150’ye yakın kitabın önsözünü yazdı. Edebiyat, edebiyat kuramları, felsefe, sinema gibi dallarda bilimsel ve yazınsal içerikle pek çok çevirisi bulunan ve İ.Ü. Mütercim Tercümanlık Anabilim Dalı Almanca Bölümü’nde Öğretim Görevlisi olarak çalışan Atayman, 2009 yılında, Biz Bu Evrenin Çocukları çevirisiyle Dil Derneği Ömer Asım Aksoy Ödülü’nü kazandı.
25. Kare, Evrensel Kültür, Cumhuriyet ve BirGün gibi dergi ve gazetelerde sinema yazıları kaleme alan Atayman’ın yedinci sanata ilişkin derlediği ve kaleme aldığı kitaplar arasında Cinayet Sineması, Ütopik Sinema (Bilim-Kurgu), Erotik Sinema, Aşk ve Duygu Filmleri, Şiddetin Mitolojisi, Postmodern Kurtarıcılar, Sinemamızın Komediyle İmtihanı ve Cinselliğin Mitolojisi de bulunmaktadır. 2007 yılından bu yana Modern Zamanlar Sinema Dergisi’nin Yayın Danışmanlığı’nı yapan yazar, evli ve iki kız-iki erkek çocuk babasıdır. Atayman, 22 Şubat 2016 tarihinde aramızdan ayrıldı.
Tuncer Çetinkaya
Gazi Üniversitesi ve S. Demirel Üniversitesi’nde resim eğitimi aldı. İlk denemeleri Kırkmerdiven, Şehir Işıkları, Kent ve Sanat gibi dergilerde yayımlandı, 2000’lerin başında illüstrasyonlarından oluşan “Sanalçağa Eskizler” adlı bir dizi kişisel sergiye imza attı. 2007 yılından bu yana, Antalya merkezli Modern Zamanlar Sinema Dergisi’nin editörlüğünü sürdürmektedir. Yazıları; BirGün, Yurt, Cumhuriyet (Akdeniz) gibi gazetelerde, çeşitli dergi ve bloglarda yayımlanan yazar, 2013 yılında açılan Behlül Dal Sinema Müzesi’nin kurucu danışmanlığını yapmış ve kurumda “Film Analizi” ile “Dünya Sinema Tarihi” atölyelerini yönetmiştir.
Yayına hazırladığı kitaplar arasında, Veysel Atayman’ın Kaleminden Sinemamızın Komediyle İmtihanı, Sarayın Dalkavuğu Değil Halkın Soytarısı: İlyas Salman, Mizah, Muhalefet ve Demokrasi Ekseninde Komedinin Öyküsü, Yedinci Sanat’ın Şövalyesi: Rekin Teksoy ve Altın Portakal’ın Öyküsü bulunmaktadır. SİYAD (Sinema Yazarları Derneği) üyesi olan Çetinkaya, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Güzel Sanatlar Lisesi’nde Resim/Sanat Tarihi grubu dersleri vermektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.