Kusursuz Cinayet

108,00

Bu, bir cinayetin –gerçekliğin katlinin– öyküsüdür. Ve bir yanılsamanın –yaşamsal yanılsamanın, dünyaya ilişkin temel yanılsamanın– yok edilmesinin öyküsüdür. Gerçek, yanılsama içinde kaybolmaz; bütünsel gerçeklik içinde

Barkod: 9789755392141 Dizi: İnceleme

Stokta

Açıklama

Bu, bir cinayetin –gerçekliğin katlinin– öyküsüdür. Ve bir yanılsamanın –yaşamsal yanılsamanın, dünyaya ilişkin temel yanılsamanın– yok edilmesinin öyküsüdür. Gerçek, yanılsama içinde kaybolmaz; bütünsel gerçeklik içinde kaybolan, yanılsamadır. Eğer cinayet kusursuz olsaydı, cinayetin öğelerini sergilemeyi amaçlayan bu kitabın da kusursuz olması gerekirdi.Ne yazık ki cinayet hiçbir zaman kusursuz değildir. Kaldı ki gerçeğin yok edilmesini anlatan bu polisiye kitapta, ne nedenler ne de katiller saptanabildi, ve gerçeğin cesedi de hiçbir zaman bulunamadı.Bu kitabı yönlendiren düşünceye gelince, o da hiçbir zaman saptanamadı. Cinayetin silahı bu düşünceydi.Her ne kadar cinayet hiçbir biçimde kusursuz olmasa da, kusursuzluk, adının da gösterdiği gibi her zaman bir suçla ilgilidir. Aynen kötülüğün şeffaflığı içinde, kötülüğü oluşturanın şeffaflığın kendisi olması gibi kusursuz cinayette de kusursuzluğun kendisi cinayettir. Ama kusursuzluk hiçbir zaman cezasız kalmaz: Kusursuzluğun cezası, onun aynen yeniden üretilmesidir.Bu cinayette hafifletici nedenler bulunabilir mi? Kuşkusuz hayır, çünkü bunları her zaman cinayetin nedenleri ya da cinayeti işleyenler arasında aramak gerekir. Oysa bu cinayette bir neden ya da katiller bulunmamakta ve dolayısıyla açıklanamazlığını mükemmel bir şekild korumaktadır. Gerçek kusursuzluğu da buradan kaynaklanmaktadır. Cinayet bir kavram olarak ele alındığında, bunun, daha çok, ağırlaştırıcı bir neden olduğu tartışma götürmez.Cinayetin sonuçları sürekli bir nitelik sunuyorsa, bunun nedeni, ne katil ne de kurbanın olmasıdır. Eğer bunlardan biri ya da öteki var olsaydı, cinayetin gizi günün birinde ortaya çıkar ve cinayet süreci de çözülmüş olurdu. Sonuç olarak giz, katil ve kurbanın birbirine karışmasına dayanmaktadır: “Son çözümlemede, katil ve kurban aynı kişidir. İnsan soyunun birliğini anlamamız, ancak bu nihai eşdeğerliğin gerçekliğini tüm korkunçluğu içinde anlamamızla olanaklıdır. (Éric Gans).”Son çözümlemede, nesne ve özne birdir. Dünyanın özünü kavramamız, ancak bu kökten eşdeğerliğin gerçekliğini tüm alaycılığı içinde kavramamızla olanaklıdır.

Künye

Marka

Yayın No

212

Dizi

Dizi No

116

Orijinal Adı

Le Crime Parfait

Yazar

Çevirmen

Yayıma Hazırlayan

Son Okuma

Kapak Tasarım

Kapak İllüstrasyonu

Dizgi

Sayfa Sayısı

192

Boyut

13 x 19,5 cm

Baskı

4

Basım Yeri

İstanbul

Yayım Tarihi

Yazar

Jean Baudrillard

Çağımızın önde gelen entelektüel figürlerinden, Fransız felsefeci ve toplumbilimci, postmodern yönelimleriyle dikkat çeken toplum ve kültür eleştiricisi Jean Baudrillard, 1929 yılında Reims’te doğdu. Bir memur ailesinin çocuğu ve ailenin üniversiteye giden ilk üyesiydi. Sorbonne Üniversitesi’nde Alman edebiyatı okudu. Bir lisede Almanca öğretmenliği yaparken, Nanterre Üniversitesi’nde Henri Lefebvre ile çalışmaya başladı. Burada doktora tezini tamamladı. Bertolt Brecht’in şiirlerini, Peter Weiss’ın tiyatro oyunlarını ve Wilhelm E. Mühlmann’ın “Üçüncü Dünya’nın Devrimci Cennetleri”ni çeviren yazar, ders ve konferans vermek üzere başta ABD ve Japonya olmak üzere dünyanın pek çok ülkesini ziyaret etti. Günümüz düşün dünyasının en “çarpıcı” isimlerinden olan Baudrillard, kitaplarında esas olarak simülasyon, yığınların zihniyeti, “öteki”, baştan çıkarma gibi konuları ele aldı.Başlıca yapıtları: Le Système des Objets (1968); La Société de Consommation (1970; Tüketim Toplumu); Pour une Critique de l’Économie Politique du Signe (1972); Le Miroir de la Production (1973; Üretimin Aynası); L’Échange Symbolique et la Mort (1976; Simgesel Değiş Tokuş ve Ölüm); Oublier Foucault (1977; Foucault’yu Unutmak,); L’effet Beaubourg (1977); A l’Ombre des Majorités Silencieuses (1978; Sessiz Yığınların Gölgesinde ya da Toplumsalın Sonu); Le P.C. ou les Paradis Artificiels du Politique (1978); De la Séduction (1979; Baştan Çıkarma Üzerine); Simulacres et Simulation (1981; Simülakrlar ve Simülasyon); Les Stratégies fatales (1983; Çaresiz Stratejiler); La Gauche Divine (1984); Amérique (1986; Amerika); L’autre par lui-même (1987); La Transparence du Mal (1990; Kötülüğün Şeffaflığı); Cool Memories I, II (1990; Cool Anlar); La guerre du Golf n’a pas eu lieu (1991); L’illusion de la fin (1992); Le crime parfait (1994; Kusursuz Cinayet); Cool Memories III-1995, IV-2000 (1990-2000; Cool Anılar); Ecran total (1997; Tam Ekran); L’Echange impossible (1999, İmkânsız Takas); Mots de Passe (2000; Anahtar Sözcükler); D’un fragment l’autre-Entretiens avec François L’Yvonnet (2001; Bir Parçadan Diğerine); Le Pacte de lucidité ou l’intelligence du Mal (2004; Şeytana Satılan Ruh ya da Kötülüğün Egemenliği).

0