Eğitimde Etik

171,00

Felicity Haynes, bu kitabında eğitim uygulamalarında ortaya çıkan etik sorunları ve ahlaki yargının ölçütlerine ilişkin soruları hem teorik hem de pratik düzlemde ele alıyor. Eğitimde Etik, eğitimcilerin ve öğrencilerin kendi anlayış

Barkod: 9789755393513 Dizi: İnceleme

Stokta

Açıklama

Felicity Haynes, bu kitabında eğitim uygulamalarında ortaya çıkan etik sorunları ve ahlaki yargının ölçütlerine ilişkin soruları hem teorik hem de pratik düzlemde ele alıyor. Eğitimde Etik, eğitimcilerin ve öğrencilerin kendi anlayış ve uygulamalarının etik yönü üzerinde derinlemesine düşünmesine yardım etmek ve onlara, çok farklı varsayımları olabilecek insanlarla diyalog kurarken eylemlerinin uygunluğunu tartışma fırsatı vermek üzere tasarlanmış. Bu amaç doğrultusunda Haynes bir yandan eğitimcilerin kendi fikir, eylem ve seçimlerinin etik yönlerini değerlendirmelerine yardımcı olacak teorik bir başvuru çerçevesi sunuyor ve Aristo, Platon, Augustine, Locke, Mill, Kant, Moore ve Wittgenstein gibi düşünürlere gönderme yaparak bu çerçeveyi yüzyıllar içinde tartışılmış ve yapılandırılmış felsefi kuramlara dayandırıyor; diğer yandan da çeşitli eğitim bağlamlarında yaşanmış gerçek vakaları tartışarak uygulamada cezalandırma, sansür, gizlilik hakkı, kişisel çıkar, ifade özgürlüğü, okul üniformasına uyum gibi konularda karşılaşılan etik soru ve sorunları oluşturduğu teorik çerçeve bağlamında çözümlemeye çalışıyor. Kitap, her ne kadar eğitim alanına odaklanmış, vaka örnekleri eğitim bağlamlarından alınmışsa da kişinin yapıp etmelerinin etik yönleri üzerine düşünme süreci hukuk, işletme, iş idaresi, tıp ve gazetecilik gibi diğer meslekler için de eşit ölçüde gerekli ve önemlidir. Hatta denebilir ki Haynes’in bu çalışmasını sadece söz konusu mesleki alanların mensupları değil, ahlak felsefesine uygulamalı bir giriş yapmak üzere konuyla ilgilenen herkes kullanabilir; çünkü Eğitimde Etik insanların etkileşme biçimleri ve iyi insan olmanın ne anlama geldiğini eleştirel olarak sorguluyor.Haynes bu kitap aracılığıyla, yalnızca eğitimcileri değil her birimizi eylemlerimizde tutarlı olmaya ve başkalarına kendimize davranılmasını isteyeceğimiz biçimde davranmaya; eylemlerimizin kendimiz ve başkaları için kısa ve uzun erimli sonuçlarını göz önünde bulundurmaya ve başkalarını önemsemeye çağırıyor. “Bu kitabın amacı, etiğin, ‘ne yapmalıyım?’ ya da ‘bu doğru olur mu?’ sorusunu soran herkesle ilgili olduğunu ortaya koymak. Etik, başkaları hakkında ahlaki yargılarda bulunan, başka insanların eylemlerini öven ya da kınayan herkesle ilgilidir. Eğitimde özel bir önem taşır; çünkü öğretmenler ve yöneticiler, hem ahlaki sorunlarla kuşatılmıştır hem de öğrencilerinin, yani gelecek kuşağın eğitiminin ve ahlaki iyiliğinin sorumluluğu her zamankinden çok onların ellerindedir.” F. Haynes

Künye

Marka

Yayın No

349

Dizi

Dizi No

179

Orijinal Adı

The Ethical School

Yazar

Çevirmen

Yayıma Hazırlayan

Son Okuma

Kapak Tasarım

Kapak İllüstrasyonu

Kapak Düzeni

Dizgi

Sayfa Sayısı

304

Boyut

13 x 19,5 cm

Baskı

3

Basım Yeri

İstanbul

Yayım Tarihi

Yazar

Felicity Haynes

Felicity Haynes 1985-1989 yılları arasında Batı Avustralya Üniversitesi’nin dekanlığını yaparak üniversitenin ilk kadın dekanı olmuştur. 1993’ten 1997’ye kadar Eğitim Fakültesi’ne bağlı Eğitim Yüksek Lisans Okulu’nun bölüm başkanlığını yapmıştır. Üniversite senatosu ve akademik konseyi de dahil çok sayıda akademik komitede görev almıştır. Avustralasya Eğitim Felsefesi Derneği’nin ve Avustralya Sanat Eğitimi Enstitüsü’nün ulusal başkanlığını üstlenmiş, Eğitimde Felsefe Birliği’nin ilk başkanı seçilmiştir. Uluslararası Androjen Araştırmalar Vakfı’nın kurucu üyelerinden biridir. Batı Avustralya Üniversitesi’nde Fransızca ve İngilizce okumuş, her iki dalda şeref listesine girerek mezun olmuştur. Lisansüstü öğretimini gene aynı üniversitenin Eğitim Bölümü’nde tamamlamıştır. Doktora derecesini ise Urbana Champaign’deki Illinois Üniversitesi’nde felsefe dalında almıştır. 1967’de Batı Avustralya Üniversitesi’nin eğitim ve İngilizce bölümlerinde yarım zamanlı ders vererek eğitmenlik hayatına başlayan Haynes, 1976’dan beri bu üniversitede tam zamanlı öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

0