Dissensus

135,00

Dissensus: Politika ve Estetik Üzerine, Jacques Rancière’in sanat ve politika üzerine en son yazılarından bazılarını, en önemli iki kavramının eleştirel potansiyelini göstermek için bir araya getiriyor: Politikanın estetiği ve

Barkod: 9786053143758 Dizi: Felsefe

Stokta

Açıklama

Dissensus: Politika ve Estetik Üzerine, Jacques Rancière’in sanat ve politika üzerine en son yazılarından bazılarını, en önemli iki kavramının eleştirel potansiyelini göstermek için bir araya getiriyor: Politikanın estetiği ve estetiğin politikası.Bu büyüleyici derlemede Rancière, sanat ve politika meseleleri üzerine çağdaşlarından bazılarının radikal bir eleştirisini yapıyor: Gilles Deleuze, Antonio Negri, Giorgio Agamben, Alain Badiou ve Jacques Derrida. Denemeler, Rancière’in fikirlerinin, 11 Eylül’ü çevreleyen olaylar, çağdaş konsensus çağındaki savaş ve de estetiğin ve politikanın etik dönüşümü dahil olmak üzere hem sanat hem de politikadaki çağdaş eğilimleri analiz etmek için nasıl kullanılabileceğini gösteriyor. Rancière, bir “sanat politikası”nın ne olabileceğine ilişkin kavrayışın yanı sıra, politika ve komünizm kavramları için yeni yönelimleri de ayrıntılı olarak inceliyor.Bu önemli derleme, daha önce İngilizcede hiç yayımlanmamış birkaç makaleyle birlikte, eleştirmenlere yanıt olarak yazılmış yepyeni bir “Sonsöz”ü de içeriyor. Bu makaleler, dünyanın en etkili çağdaş düşünürlerinden birinin çalışmalarına mükemmel bir giriş işlevi görüyor.

Estetik

“Rimbaud şiire dair iki fikri bağlamak istemişti: Canlı bir bedenin ritmi olarak şiir ve sıradan şeylerin cisminde uyuyan dilsiz simgelerin arkeolojisi olarak şiir. Gelgelelim dilsiz simgeler dükkânından ve miadı dolmuş nakaratların şiirselliğinden geleceğin şiirine ve kolektif bedeninin ilahisine giden hiçbir yol yoktur.”

Politika

“Gayet mahir bir sözcü olan, oysa konuşmaya ilişkin özel bir yetkisi bulunmayan şu ‘boşboğaz’ Thersites’e karşı Odysseus bize Grek ordusunun tek bir kumandanı olduğunu hatırlatır: Agamemnon. O böylece bizlere arkhêinin anlamını hatırlatmış olur: En başta yürümek.”

Ek bilgi

Marka

Yayın No

1000

Yazar

Dizi Editörü

Derleyen

Yayıma Hazırlayan

Son Okuma

Kapak Fotoğrafı

Kapak İllüstrasyonu

Katkıda Bulunan

Düzelti

Yaş Grubu

Editörler

Sayfa Sayısı

240

Basım Tarihi

Baskı

1

Yazar

Jacques Rancière

Fransız filozof. 1940 yılında Cezayir’de doğan Rancière, lisans eğitimini Paris’te prestijli bir okul olan École Normale Supérieure’de (ENS) tamamladı. Burada diğer öğrenciler Étienne Balibar, Pierre Macherey ve Michel Pêcheux ile birlikte hocaları Louis Althusser’le yoğun teşrik-i mesaileri oldu. Althusser’in himayesinde Marx’ın muazzam bir yeniden okumasına giriştiler ve bu girişim, Lire le Capital (1965; Kapital’i Okumak) metninin yayımlanmasıyla sonuçlandı. Ancak kitabın yayımlanmasından sonra Balibar dışında herkes, Mayıs 68 olayları sırasında Althusser’le fikir ayrılığına düşüp bu çalışma grubundan geri çekildi. Rancière ise bu fikir ayrılığının gerekçelerini La Leçon d’Althusser (1974; Althusser’in Verdiği Ders) adlı metninde açıklığa kavuşturdu. Althusser’in “teorisist” Marksizminin aksine Rancière, işçilerin maruz kaldıkları baskıları yetkince anlayabileceklerini ve ayrıcalıklı bir grup teorisyenin rehberliği olmaksızın da kendilerini özgürleştirebileceklerini savundu. Filozofların hakkında konuşmaktan geri durmadığı işçi sınıfının epistemolojik ve ontolojik dayanaklarını incelemeyi başka kitaplarında da sürdürdü: La nuit des prolétaires (1981; Proleterlerin Gecesi), Le philosophe et ses pauvres (1983; Filozof ve Yoksulları), Le maître ignorant (1987; Cahil Hoca).Estetik ve politika alanındaki kıymetli katkılarının yanı sıra edebiyat ve sinema hakkında yazdıklarıyla da okurlarına seslenen Rancière’in Türkçeye çevrilen diğer eserleri: Uyuşmazlık (Aralık, 2005), Estetik Bilinçdışı (Ara-lık, 2006), Siyasalın Kıyısında (Metis, 2007), Görüntülerin Yazgısı (Versus, 2008), Filozof ve Yoksulları (Metis, 2009), Özgürleşen Seyirci (Metis, 2010), Tarihin Adları (Metis, 2011), Estetiğin Huzursuzluğu (İletişim, 2012), Cahil Hoca (Metis, 2014), Demokrasi Nefreti (İletişim, 2014), Béla Tarr, Ertesi Zaman (Lemis, 2016) Suskun Söz (Monokl, 2016), Kapital’i Okumak (Nora, 2017), Nasıl Bir Zamanda Yaşıyoruz? (Metis, 2018), Kurmacanın Kıyıları (Metis, 2019), Aisthesis (Monokl, 2019), Uzlaşı Çağına Notlar (Sel, 2019).

0