Özlem Belkıs

Lisans ve lisansüstü eğitimini sahne sanatları alanında Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Puccini Operalarında Dramatik Yapı, Çağdaş Dramaturgi ve 1960’lı Yıllarda Türk Tiyatrosu konularında çalışarak tamamladı. 2003’te doktor, 2016’da doçent oldu. Halen DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü’nde yazarlık, eleştiri, Türk Tiyatrosu, sanat ve toplumsal cinsiyet, feminist tiyatro üzerine lisans ve lisansüstü düzeyde dersler veriyor. Haziran 2014’den bu yana DEKAUM (Dokuz Eylül Üniversitesi Kadın Hakları ve Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi) Müdürü, Nisan 2016’dan itibaren CTS Birim temsilcisi olarak görev yapıyor. 

Kalemden Sahneye (2003), Feminist Tiyatro (2015), Kadın ve Siyaset (Der., 2017, K. Yumlu ile birlikte) adlı kitapları bulunan Belkıs, akademik çalışmalarını 2003 yılından itibaren Kadın Çalışmaları ve Feminizm ile kesiştirdi. Sanat ve toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının üretimi, feminist tiyatro üzerine yayınları bulunuyor. Son dönemde etnografya, etnodrama üzerine çalışıyor.

Müzikal ve çocuk oyunları, dans, bale, opera librettoları yazıyor. Carmen Carmen’dir (2010, Ahmet Kahyaoğlu düzenlemesiyle), Kanlı Nigar (2014, Cem İdiz), Arşın Mal Alan (2011, uyarlama), Jessy (2017, Ali Hoca) adlı müzikalleri sahnelendi. Ayrıca Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Topluluğu’nda kısa oyunlar yönetti, Oyunun Oyunu (M. Frayn, yön. H. Eren, 2003), Faust Öldü (C. Marlowe, yön. B. Erdenk, 2014), Masanın Altında (R. Topor, yön. S. Erdenk, 2016) gibi oyunlarda dramaturg olarak çalıştı.